VEELGESTELDE VRAGEN
Hieronder vindt u een overzicht van vragen die regelmatig terugkomen.
We hebben ze voor u handig in een overzicht verzameld.
- Welke zorg verleent ZorgHarten?
Wij bieden mantelzorgondersteuning bij ouderen; ondersteuning voor de mantelzorger en als deze ontbreekt dan nemen wij graag alle taken over die van een mantelzorger tegenwoordig worden verwacht. Denk daarbij bijvoorbeeld aan boodschappen doen, maaltijden bereiden, begeleiding artsen, etc. Voor nog meer voorbeelden van onze ondersteuning klik hier.
- Hoe kan ik mij als cliënt bij ZorgHarten aanmelden?
Dat kan per e-mail naar info@zorgharten.nl, per telefoon 015 781 0560 of u kunt het aanvraagformulier invullen
Vul hier het zorgaanvraagformulier in.
- Hoe verloopt de matching met de cliënt?
Wij komen eerst bij u langs voor een informele kennismaking. Tijdens dit bezoek willen we zoveel mogelijk te weten komen over u, uw achtergrond, uw situatie en uw wensen. Met al deze informatie gaan we kijken wie in ons team het beste bij u past op basis van alle wensen, karakter en interesses. Hierna komen we de beste match vrijblijvend aan u voorstellen.
- Komen vaste personen bij de cliënt?
Wij streven naar vaste gezichten, mocht er iemand ziek of op vakantie gaan dan proberen wij altijd binnen het bestaande team (wanneer er meerdere zorgverleners bij u komen) vervanging te regelen. Mocht dit niet lukken, overleggen we met u of we iemand anders inzetten. Er zal zonder uw toestemming nooit een onbekend gezicht voor de deur staan.
- Kan ik ook als particulier ZorgHarten bij terecht?
Wanneer u geen indicatie vanuit WMO of WLZ heeft, dan kunt u ook van onze diensten gebruik maken. De kosten dienen dan uit eigen middelen betaald te worden. In dit geval dienen we wel btw in rekening te brengen. Zie ook hier.
- Hoe verloopt de facturering bij ZorgHarten?
Maandelijks ontvangt u een factuur met de daadwerkelijk gerealiseerde uren, de betaling loopt afhankelijk van de indicatie als volgt…
Particulier; u dient de factuur zelf over te maken of u kunt kiezen voor automatische incasso.
PGB WMO; u dient de factuur in via uw account bij het PGB portaal -> hier
PGB WLZ; u dient de factuur in via uw account bij het PGB portaal -> hier
- Hoe kom ik met ZorgHarten in contact?
ZorgHarten is tijdens kantoortijden bereikbaar via telefoon 015 781 0560, u kunt ons ook een e-mail sturen via info@zorgharten.nl . Zie ook hier.
- Kunnen vaste bezoektijden worden afgesproken?
Wij bieden onze diensten aan op vaste dagen en vaste tijden naar uw wensen, zodat u van tevoren altijd weet wanneer we komen en daar ook rekening mee kunt houden in uw eigen planning. Regelmaat en structuur brengt veel rust.
- Hoe krijg ik een PGB?
Wanneer u een indicatie vanuit WMO of WLZ heeft heeft u recht op een PGB (persoonsgebonden budget). Er moet wel iemand in uw omgeving zijn die een PGB kan beheren. Zie ook hier. Voor meer informatie stuurt u ons een e-mail of bel.
- Hoe kan ik bij jullie solliciteren?
Wanneer u als ZorgHart aan de slag wilt dan kunt u dit formulier invullen, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.